Nutriţie

Nutriţie

Nutriţie

Eşti ceea ce mănânci. Vă sună cunoscut? Drumeţiile montane sunt activităţi solicitante care necesită o formă fizică bună, dar şi o alimentaţie sănătoasă. Acest modul complementar se axează pe alimentaţia sănătoasă de zi cu zi cu accent special pe partea de nutriţie "montană".

Modulul de nutriţie e împărţit pe grupe de vârstă, după cum urmează:

 

Grad începător

Acest grad este adresat pufuleţilor (grupa mică, 7-10 ani) şi acoperă alimentaţia sănătoasă descrisă cu noţiuni de bază: ce să mâncăm, ce să nu mâncăm, obiceiuri pozitive de alimentaţie.

Secţiunile gradului cuprind:

  • Respectarea unui program de masă
  • Descrierea alimentelor sănatoase, cum funcţionează ele
  • Descrierea alimentelor mai puţin sănătoase sau periculoase, cum dăunează ele

 

Grad intermediar

Acest grad este adresat cadeţilor (grupa medie, 11-14 ani) şi acoperă noţiuni simple de alimentaţie, categoriile de alimente, obiceiuri pozitive de alimentaţie.

Secţiunile gradului cuprind:

  • Respectarea unui program de masă
  • Categoriile de nutrienţi (proteine, carbohidrati, minerale, etc.) descrise în termeni simpli
  • Descrierea alimentelor sănatoase, cum funcţionează ele
  • Descrierea alimentelor mai puţin sănătoase sau periculoase, cum dăunează ele
  • Influenţa alimentaţiei asupra sportului şi a drumeţiilor
  • Hrană găsită în natură: ce putem mânca şi ce nu putem mânca

 

Grad avansat

Acest grad este adresat grupelor de juniori (grupa mare, 15-18 ani) şi şoimi (grupele de performanţă)  şi acoperă alimentaţia detaliată, tipurile de nutrienţi, obiceiuri pozitive de alimentaţie.

Secţiunile gradului cuprind:

  • Respectarea unui program de masă
  • Categoriile de nutrienţi (proteine, carbohidrati, minerale, etc.) descrise în detaliu
  • Descrierea alimentelor sănatoase, cum funcţionează ele
  • Descrierea alimentelor mai puţin sănătoase sau periculoase, cum dăunează ele
  • Influenţa alimentaţiei asupra sportului şi a drumeţiilor
  • Moduri de alimentare care ne ajută să atingem anumite scopuri (slăbire, performanţă sportivă, creştere musculară, etc.)
  • Hrană găsită în natură: ce putem mânca, ce nu putem mânca
  • Supravieţuire

 

Modulul se concentrează mult pe alimentaţia de zi cu zi, nu neapărat pe o alimentaţie specifică pentru alpinism. Considerăm că "sănătatea alimentară" trebuie să fie mereu prezentă în viaţa oricărui individ, fie că alege calea muntelui sau nu.